خارج الأقصرسلايدر اهم الاخبار

احذر الاهمال بنظافة العدسات اللاصقة تؤدي للإصابة بالعمى

حذر باحثون بريطانيون من أنه يتعين على من يرتدون العدسات اللاصقة في كل مكان الحذر من إمكانية الإصابة بعدوى نادرة ولكنها محتمل للعين .

 

فقد تضاعفت حالات الإصابة بإلتهاب القرنية في جنوب شرق بريطانيا ، بمعدل ثلاث مرات منذ عام 2011 ، وفقا للدراسة .. وعادة ما يرتبط المرض بسوء النظافة الشخصية والعدسات اللاصقة .

 

وتجمع العدوى بين الأميبا أحادية الخلية الصغيرة وبين التهاب القرنية البكتيري . وعندما تصاب العين بالعدوى ، فإنها تتسبب في أن تصبح القرنية مؤلمة وملتهبة.

 

وقال فريق البحثى فى جامعة “لندن”، إنه بالنسبة لواحد من بين كل أربعة أشخاص ، فإن هذا المرض يؤدي إلى فقدان معظم البصر أو العمى ويواجهون علاجًا مطولًا.. وعلى الرغم من ندرة تفشي حالات الاصابة في الولايات المتحدة ، إلا أن الأطباء حذروا من إمكانية تهديده للعديد من الأمريكيين .

 

وقال الدكتور جول وينوكور ، الطبيب في مستشفى لينوكس هيل في مدينة نيويورك : ” إن التطهير غير المناسب والكافي للعدسات اللاصقة السبب المباشر وراء إنتشار العديد من العدوى المؤدية في كثير من الأحيان إلى فقدان البصر”.

 

وقد عكف الباحثون في “معهد طب وجراحة العيون “التابع لجامعة “لندن”، على جمع بيانات عن المرضى في مستشفى “مورفيلدز للعيون في لندن خلال الفترة من عام 1985 – 2016 .

 

ووجد الباحثون زيادة في حالات الإصابة بالمرض من 8 إلى 10% في الفترة من عام 2000 – 2003 ، من 36 إلى 65 حالة في العام في الآونة الأخيرة .. وبشكل عام ، كان 25٪ من المصابين بأنهم كانوا بحاجة إلى زرع القرنية لعلاج المرض أو استعادة الرؤية.

 

CompTIA SY0-401 Dumps

Dog CompTIA SY0-401 Dumps head high school squad CompTIA Security+ Certification Exam this lesson is deeply remember.However, peacekeeping has opened its doors to go abroad, not only drinking, but also really grandson drunk. CompTIA SY0-401 Dumps I do not want to write them, these CompTIA SY0-401 Dumps things they sub soldier ball years know So I wrote, I wrote it myself, and you loved to CompTIA SY0-401 Dumps see it. We laugh on the plane, a prank of youthful happiness.We moved into the area.At this time, I had taken the Security+ SY0-401 martial arts medal of SY0-401 Dumps the third class and returned to the brigade for CompTIA SY0-401 Dumps half a month and recovered in good health. The price of sincerity is to be hurt, nothing else.I can not stand it fast.Really.But you are here.

The satin is indeed good, but the CompTIA SY0-401 Dumps dyeing process needs CompTIA SY0-401 Dumps to be strengthened. I Ning Hao did not pay attention to her brother just as she did not care about her mother s question. The cause is SY0-401 Dumps the news published in the CompTIA Security+ Certification Exam newspaper Nanyang area to achieve water conservancy in January, rice development within two years, http://www.examscert.com/SY0-401.html electrification and agricultural mechanization in three years Looking CompTIA SY0-401 Dumps Security+ SY0-401 at CompTIA SY0-401 Dumps the clouds and the big dim eyes, is that beautiful young woman dressed in luxury Yes, it was when the first photo studio in Nanyang was opened, Jin Jincun let the photographer take photos of himself. After the elder brother s aftermath, Ning Yu was deeply grateful to Changsheng.

Disaster relief minister case review, governor Yamen http://www.testkingdump.com/SY0-401.html are not allowed to CompTIA Security+ Certification Exam interfere. Tseng Kuo fan, as a member of CompTIA SY0-401 Dumps the Hanlin and Emperor s CompTIA SY0-401 Dumps ancestral disciples, spoke from the Fifth Plenary, especially the main examiner of the Imperial Examination in Sichuan CompTIA SY0-401 Dumps that year. After the Security+ SY0-401 king and the minister arrived, Emperor Xianfeng first fell off SY0-401 Dumps the winner of the insurance and said This victory, is not it against it CompTIA SY0-401 Dumps QI algae, is your surrender, saying victory Is a capable, should be entrusted with the task.

شيرين النجار

محررة الكترونية, عضو المجلس القومي للمرأة, مهتمة بالشؤون الاجتماعية فى الاقصر خاصة المرأة.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق